Wednesday, December 30, 2009

pahit sangat!!!

tanggal 31 dis 2009
telah menjadi tarikh keramat bagiku dlm tahun nie...
aku tidak pernah sangka detik2 ini
aku akan menangis sebegitu...

aku HAMPA
sangat HAMPA
dan teramat HAMPA

aku tidak mengharapkan itu darinya
sebaliknya telah mengharapkan kata2 semangat
namun
dengan hanya 2 abjad
si dia telah menghancurkan segala-galanya

adakah aku bertanggungjawab atas sikapnya itu?
atau itu memang sikapnya?

sepatutnya tahun 2010 aku perlu sambut dengan gembira
akan tetapi
aku ........tiada ada kata2 yang boleh mengambarkan perasaan saya

aku memang tidak sayang padanya
tetapi aku menghormatinya
turuti segalanya kata2nya

kini
aku tidak tahu apa perasaan aku terhadapnya
kososng rasanya hati aku kini......

aku buntu
dan meninggalkan soalan

KENAPA? KENAPA? dan KENAPA?

kuliah..oh..kuliah

selepas puas beraktiviti
kini tiban masanya
bagi semua pelajar UPSI balik ke kampus

bagi saya plak
memang tak payah pulang ke UPSI sebab
memang duk kolej selama cuti sem break nie...
ada prog kan....

macam tak percaya plak yg saya nie sem 6
macam baru jer daftar kolej dan terpingga pingga cari
mana DK A mana TU mana TS.........

dah 3 tahun
begitu pantas sekali...
sekali imbas rasa sayang sangat yang tak terkira terhadap UPSI

lagi 2 sem disini....
harap dapat menyumbang sesuatu untuk UPSI tercinta

Monday, December 28, 2009

kawanku

ari nie aku tersentap melihat tangisannya
tak pernah lagi ku melihat si dia menangis
kerana beban tugas
namun ari nie aku telah melihatnya dan telah menahan sebak
kerana jika aku menangis aku akan teringat pada mantan aku

AMANAH.......A...M...A...N...A...H
senang dieja namun sukar ditafsirkan kedalamannya...
ringan untuk dipandang dengan mata yang kasar
namun sangat sangat dan teramat sangat halus
dan perlu berhati hati dalam menguruskannya....

bagi kekawan diluar sana...
renungkanlah ......
ingat
AMANAH........

Friday, December 25, 2009

iT beEn monThs...

hi frens..
it been months i didnt update my blog
n i'm so sorry 4 tat...
i'm don f enuf tyme to update it
but anyways can v jus 4get de past since year 2010 is goin to b wit us

alot of prog's
alot of frens
alot of memories
alot of knowledge
alot of experience

alot of...alot of ...alot of...
anything n everything tat i gained in tis year..YEAR 2009

i hope i can do much more better in year 2010....

bye bye YEAR 2009
n
welcome YEAR 2010

Friday, September 18, 2009

balik kampung.....

haiz...
cuti raya pun sudah bermula...
aku memang dah boleh selasa lagi tapi ku malas nak balik..
kenapa malas plak?
malas sebab assig tak habis diedit....
kini aku keseorangan dalam bilik ku dan di istanaku...
keboringan memuncak.....
wireless pun lembab macam siput
aku dijadualkan balik pada 22th sept malam....
sehingga tue.....
haiz

Friday, September 4, 2009

merdeka....merdeka.....merdeka...

sudah genap 52 tahun
malaysia merdeka.......

setiap tahun sambutan merdeka yang dijalankan di Malaysia sangat meriah....
begitu juga sambutan kemerdekaan di KHAR,UPSI....
namun tahun ini ,sambutan merdeka tidak dapat dijalankan kerana KHAR telah diminta untuk untuk tidak mengadakan program yang melibatkan ramai orang

akan tetapi KHAR tetap meyambut Hari Merdeka walaupun dirai secara sederhana
semua rumah di KHAR dibekalkan bendera Malaysia secara percuma dan bendera tersebut dipasang di balkoni rumah dan disekeliling KHAR............
gah ku melihat bendera di balkoni setiap rumah...

jutaan terima kasih saya ucapkan pada Pengurusan KHAR kerana membantu biro saya dalam menjayakan program kecil ini yang hanya dirancang dalam 6 hari....
jutaan terima kasih juga kepada rexco saya.....walaupun mereka kecewa kerana program utama kami " ONWARDS ONE UNITY" dibatalkan kerana wabak H1N1
mereka tetap turun padang dan menjayakan program ini ...........

terima kasih juga saya ucapkan kepada partner saya JESSICA AK BETTIE kerana memberikan saya semangat untuk terus meneruskan program kibaran bendera.....

..assig..oh assig

apa yang tertera diatas bukan sekadar tajuk post tapi keluhan saya dan rakan saya dalam menyiapkan assig sem kali ini...
sem kali ini tidak seperti sem-sem lepas..
segala perancangan kali ini musnah gara gara H1N1

walaupun cuti H1N1 sudah berlepas namun impaknya masih dapat dirasai sehingga kini...

fokus terhadap assig telah pun hilang dan tidak mempunyai semangat membuat assig....

apa yang lebih memeningkan adalah tajuk assigment yang pelik...
yang kami rasa tidak relevan bagi program kami yang sedang ikuti...
assig membebankan dan lect pulak memberi maklum balas yang tidak memuaskan hati kami...

kami dilema..................

Tuesday, August 25, 2009

PROJEK WARGA anjuran USM dengan kerjasama UPSI


PROJEK WARGA
16-19 OGOS 2009
BAYVIEW HOTEL,GEORGETOWN,PENANG
anjuran
INSTITUT KEWARGANEGARAAN MALAYSIA,USM
dengan kerjasama
UPSI


begitulah butiran program yang telah saya ikuti ....
saya dicalonkan oleh pensyarah sendiri dan mewakili jabatan dibawah fakulti....
seramai lebih kurang 55 pelajar UPSI dari 8 fakulti telah melibatkan diri dan seramai 25 pelajar dari USM
dan kesemua peserta adalah bakal pendidik...
intipati program ini adalah untuk melatih bakal guru mengenai modul kenegaraan dan sivik
kami di bahagikan kepada 4 kumpulan besar dan etiap kumpulan besar pula dibahagikan kepada 2 lagi kumpulan kecil yang merangkumi 11-12 orang dan terdiri dari pelajar usm dan UPSI...
setiap kumpulan kecil perlu mencari satu isu dan perlu mengulas kepada 4 bahagian iaitu panel 1-4. Antara isi yang perlu ada dalam panel adalah:

PANEL 1
KENAL PASTI MASALAH YANG INGIN DIKAJI & PUNCA MASALAH & KESAN MASALAH

PANEL 2
SENARAIKAN DASAR YANG SEDIA ADA DALAM MASALAH INI & KELEMAHAN DAN KEKUATAN DASAR SEDIA ADA & ALTERNATIF BAGI DASAR SEDIA ADA DARI PESERTA

PANEL 3
JANA DASAR BARU DENGAN POLISINYA & KELEMAHAN DAN KEKUATANNYA

PANEL 4
KENAL PASTI GOLONGAN YANG MENYOKONG DAN GOLONGAN YANG MENENTANG DASAR BARU & CARA UNTUK MENYAKINKAN GOLONGAN GOLONGAN INI

projek yang bagus dan berasaskan konsep 1 MALAYSIA
pengalaman yang baru
networking yang baru
input yang baru dan berguna

Thursday, August 20, 2009

gara gara H1N1

setelah ku berpenat merancang dari awal sidang lagi...
akhirnye segalanya musnah dan punah gara gara H1N1 yang melanda negara kita
program ku...
program sulung BIRO PERPADUAN DAN INTEGRASI
telah dibekukan.............
kepenatan ku tak terbalas dan tidak ternilai...
usahaku melahirkan anak buah yang baru sahaja berada di bumi UPSI......
tersia...........................

Tuesday, August 11, 2009

aku sakit plak....


hurm....
setelah sekian lama aku sihat...
masalah kesihatan aku mula timbul sejak aku balik dr cuti H1N1
bertambah kronik...
menjejaskan aktiviti dan membataskan pergerakan aku....
takan nak terperuk dalam bilik kut.....
tapi kalo makan sakit diri sakit duduk sakit baring sakit
nak buat macam mana?
feng sui tg malim memang tak sesuai......

Wednesday, August 5, 2009

kebingungan diriku

aku
aku bingung
aku kebingungan

itu sahaja yang ku tau setakat ini.....
adakah ku tak sesuai atau dirinya yang mempunyai kekurangan untuk berganding ngan driku....
ku tidak mahu dan tidak ingin ambil tahu
hidup ini penuh dengan serba kekurangan.....
tiada sesiapa pun yang sempurna......

life is fate ...
fate is forever....

lucks will come once...
so take that chance to grab it....

H1N1


akhirnye ....
ku telah sampai ke bumi UPSI
hampir seminggu ku berkampung di kampung halaman ku..
gara gara H1N1 yang menular secara drastik di MaLaysia...
universiti ku tidak terlepas dari senarai universiti yang dikuaratin....

kini selepas hampir 8 hari...
UPSI disahkan bebas dari H1N1
namun para penghuni kolej tidak digalakkan pulang ke kolej lebih awal
susah benar hidup bila dikuaratinkan....
ku penah mengalaminyer
sengsara pakai mask tue.....

Sunday, July 26, 2009

anak buah o anak buah

anak buah yang aku maksudkan ialah rexco aku
RAKAN EXCO=REXCO
aku kini mempunyai 16 rexco......
rexco yang akan menjadi tulang belakang Biro Perpaduan Dan Integrasi
walaupun sedikit dan paling bestnyer ialah semuanya adalah perempuan....
rexco yang akan mengerakkan biro bersama dua orang exco nya

ari nie merupakan watikah perlantikan bagi rexcoku bersama -sama rexco lain
angkat sumpah dan berjanji akan berbakti pada kolej tersayang........
KOLEJ HARUN AMINURRASHID,UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS

hope they will perfom well......

Saturday, July 25, 2009

i want go home!!!


last week was my die hard week....
i became week wit tat week....
alot of presures..last minutes assig...lect discussion.....frenz comments....prog preparation...3 prog in a week....
jus imagine yar....

after 2 mths...
i"m goin back...
back to home...
mis my mumz cooking n hug(food cum 1st)
miss my dads hug n jokes...
miss my bro'z nasty wrks...
n beyond tat..i miss my relaxness..
which i left in my home town since i came to University...........

waiting 4 thursday.....

Tuesday, July 21, 2009

diriku


hurm...
bulan ini merupakan bulan yang memenatkan lagi...
kesinambungan dari bulan Mei dan Jun........
start 1st week sampai 3rd week...iaitu saat ini..
kepala aku serabut dengan perancangan program
bermula dari

ROS, SLC 09,Kursus Pemantapan JMK Janda Baik, Kursus Pemantapan JMK KHAR Pangkor,Penjelajahan bakti ke Jogjakarta,Minggu Suai Kenal Universiti,diikuti 3M(Minggu Mesra Mahasiswa),Kempen merindu Alam,KSC(Khar Sports Challenge),Jananam 09 dan akhir sekali bagi bulan Julai ialah Watikah Perlantikan.....

otak ku serabut untuk membuat perancangan...
perancangan balik kampung terpaksa ku tunda buat beberapakali....
perancangan tunda nie mempengaruhi emosi ku sekarang........
rindu ku pada ayah dan ibu..memuncak........
wat shud i do???
i shud go back!!!
soalan dan jawapan ku tahu
namun...
i'm helpless n speechless.......

priya yang happy sudah tiada sekarang......
y?y?y?

Thursday, July 16, 2009

maki..hAmUn???


hurm...
sudah sekian lama aku memendam rasa tidak puas hatiku terhadap beberapa orang yang berada di muka bumi UPSI....
aku jenis yang uuu hahaah...
namun jauh dari sudut pandangan orang....
aku sebenarnya seorang yang suka memendam perasaan tidak puas hati....
dan tidak akan meluahkan kepada sesiapa sehinggalah orang bertanya akan perubahan diriku dan kelakuanku!!!!

aku hanya akan tarik diri muka dan sebagainya.....
sekiranya perlakuan seorang itu tidak kena pada tempatnya dan tugasnyer atau apa apa jawatannya.........
bagi aku..tugas yang diberi perlulah dijalankan dengan penuh teliti dan perlu sentiasa merujuk antara satu sama lain untuk meningkatkan kualiti kerja....
tapi
alalal................buat pandai!!!
argggggggggggggggh
tension aku.....nak relaks kejap....

Tuesday, July 14, 2009

dad...my dad

hurm...
kasih sayang hanya dapat disedari bila kita berjauhan dengan orang yang kita sayang...
bila berdekatan berasa diri tidak dihargai......namun bila berjauhan kita terasa diri dihargai dan menyesal kerana tidak menyedari tentang kasih sayang itu.........

DARMALINGGAM NADESAN
ayah ku...
seorang ayah yanag sangat sayang pada anaknya
seorang ayah yang tidak pernah tidak melaksanakan tanggungjawabnya
seorang ayah yang penyayang dan sabar melayan karenah putri dan putranyer
seorang ayah yang sanggup berkorban demi imej anaknya
seorang ayah yang sporting
seorang ayah yang peramah
dan banyak lagi......

miss u dad.....
miss sangat sangat.........

Monday, July 13, 2009

DASAR PANDANG KE TIMUR...LOOK 4 EAST


Dasar pandang ke timur...
merupakan assig yang diberikan kepada kumpulan aku...
actualy dipilih oleh kami sendiri.....

dasar yang diperkenalkan oleh :
TUN DR MAHATHIR MOHAMMAD,
Mantan Perdana Menteri Malaysia yg ke 4


pemimpin yang amat disegani oleh masyarakat malaysia mahupun dipersada antarabangsa...
kelantangan beliau bersuara menyebabkan ramai yang jatuh cinta pada ideologinya...
idea yang praktikal dan reality...
pelaksanaan yang sistematik....
memberi ucapan dikhalayak ramai dengan penuh gah....
IDOLA rakyat MALAYSIA......

tetap dihati......
Bapa pemodenan yang prihatin dan berkaliber.........

ROS(RANCANGAN ORIENTASI SEKOLAH)


RANCANGAN ORIENTASI SEKOLAH (ROS)

akhirnya...
ROS aku siap juga...
walaupun hanya diperuntukkan 5 markah bagi ROS nie...
namun ia sangat penting ketika berpaktikum
sayangnyer dalam ROS nie..
aku tak dapat memenuhi BAB 5 iaitu APLIKASI
dimana aku perlu mengajar,membuat pemerhatian apabila guru pembimbing aku ajar dan membuat pola perbincangan....
hal nie kerana masa aku buat ROS,sekolah tue xam...
sayang seribu sayang....
aku sendiri mereka coverpage bagi ROS nie......tengok la

handpon....oh handpon











handpon
alat komunikasi yang sangat penting dalam hidup...
tanpa makan pun boleh hidup tapi tanpa handpon sesaat pun sukar untuk meneruskan hidup kini...

begitu juga aku pun..
tapi tak seteruk itu..sebab aku boleh hidup lebih dari 10 jam tanpa handpon iaitu waktu aku tidur...
huhuhu kena tipu....

tapi sekarang handpon aku rosak...
sejak jatuh di SLC 09 ari tue...
sekarang dah mudarat...
susah nak hidup ...
parents tak tau lagi...
kalo tau..
bersyarah depa kat aku......
dahlah handpon itu comel n dibelikan oleh ayahku masa bufday adek ku..(sebenarnya aku perampas hak adik ku)

sekarang kong edy...
aku nie saban tahun bulan 7 sah handpon akan rosak...
tak tau nak kata ape!!!!

handpon oh handpon!!!!

Thursday, July 9, 2009

makan lagi.....moody ku!!!


hik..minggu nie saya terlebih rajin...
maklumlah ....duit dah masuk!!!
dah mula berjinak untuk masak...
kalo sebelum nie..nak masuk dapur...ade sign board NO ENTRY main di kepala aku...
masak memang ambil tyme tapi bagus juga..
tingkatkan softskill..
untuk jadi suri rumah yg baik....

sebenarnya tujuan saya masak adalah untuk hilangkan moody saya
sejak kebelakang nie saya sangat moody sampai ditegur oleh kawan sejawatan ke..terutamanya epul...garang katanye....
tapi garangkah aku?

ku tinggalkan persoalan itu untuk dijawab oleh sesiapa sahaja yang kenal diriku nie.........

masak...&... makan

huhuhuu....
a) aku telah mengejutkan orang...
b) orang terkejut mendengar statement aku....
ayat mana yang paling gramatis?
nampaknyer tiada satu pun yang gramatis...

ari nie...dalam sejarah hidup ku..
ku makan sayur...
sebelum nie dalam tempoh 22 tahun ku di dunia ini.
nie lah kali pertama ku makan sayur..
sayur yang dimasak oleh ku sendiri..
setelah bertanya pada ibuku akan resepinyer.,...
aku diejek seteruk teruk oleh room mate ku...
beans la ku cuba untuk dimakan...
memang sedap digoreng ngan fishcake....
lepas nie cabbage plak......
one by one.....
hahahahah
kini ku sedar sayur tue penting.....
mulai ari nie aku bertekad untuk makan sayur...
untuk kebaikan sendiri...
nak kurus.........aku nak kurus!!!!!!!!!!!

gembira buat dirimu.....


hidup ini dipenuhi suka dan duka...
duka terutamanya...duka yang perit tetapi bermakna

begitulah kisah hidup seorang ibu
yang sangat prihatin terhadap kebajikan anaknya...
bukan ayah tak jaga atau tak prihatin tetapi..
beban lebih kepada seorang ibu...
kalo anak salah ..ibu juga dihentam dan dicemuh oleh masyarakat...

melihat kata kata diatas
ku teringat pada ibu ku yang jauh di KEDAH
kerinduan terhadapnye membuak..
namun aku tidak berjumpa dengannya atas koitmen yang saya pikul kini....
ibuku bersusah payah untuk menlengkapkan kebajikan aku dan adik beradik ku...
mendapatkan kerja bagi adik ku ...
dan ari nie setelah selamat menjalani latihan yang ala FEAR FACTOR...
dia telah sampai ke pelantar minyak dan akan bertugas sebagai technician di pelantar minyak PETRONAS....
aku tidak mengiyakan usaha adik ku tetapi sebalik usahanya tersirat kesungguhan ibuku...
bukan senang nak cari kerja....
dengan diri yang kurang sihat sendiri ..
ibuku bergerak ke hulu dan ke hilir demi adik ku...
begitu besar pengorbanannya.....
mengajar bukanlah satu tugas yang mudah...
sekali pandang memang mudah tetapi apabila mendalaminya baru kita tahu betapa susahnya profession ini....
itulah tugas mu ....sebagai seorang ibu dan PENDIDIK....
SALUTE U MUM........
ibu ...
ma....i love u so much...
n eager to meet u...but i'm sorry
i couldnt come back home now as i'm in another commitment which needs me here more......
but do remember ma...
u will last long in my heart forever......
dari ingatan tulus lagi ikhlas
PRIYATHARSHINI DARMALINGGAM

Monday, July 6, 2009

tiME taBLe...oh ....TimE tAblE

ah genap 2 tahun aku di bumi UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS...
universiti yang tidah pernah terlintas difikiran ku ketika apply universiti...
namun ku bersyukur kerna ditempatkan di UPSI
hidupku sangat bermakna sepanjang pengajian ku disini...

kini aku disemester 5 tahun ke3...
begitu cepat masa berlalu..
jadual kuliah ku sem nie agak lenggang dan agak padat...
nak kata penat pun tak
nak kata relakz pun tak....
jadual dilema...

JADUAL KULIAH
PRIYATHARSHINI DARMALINGGAM
MAJOR: PENDIDIKAN MORAL
MINOR:PENGAJIAN AM

ISNIN
8-10AM...INTERPRITASI DATA
11-1PM....ETIKA DAN UNDANG -UNDANG
2-4PM....DASAR DASAR NEGARA
5-7PM....4P(nama panjaang)

SELASA
CUTI

RABU
11-12PM....TUTORIAL 4P

KHAMIS
11-1PM....SISTEM PENTADBIRAN NEGARA
2-4PM....PEMBINAAN NEGARA BANGSA

JUMAAT
CUTI

SABTU
CUTI

AHAD
CUTI

beginilah jadual ku.....banyak ari cuti
nak balik kampung rasanya.....tapi malas pulak...
tengoklah nanti....
mungkin rajin turun KL kut!!!:p.................

Monday, June 29, 2009

MINGGU SUAI KENAL AMBILAN JULAI 2009/2010

sudah genap 2 tahun ku di UPSI...
ambilan julai sentiasa dia hati ku...
1 Julai 2007 tarikh keramat saya sebagai pelajar IPT....
bersyukur sejuta kali tidak memadai
profession yang memberi seribu makna

kini sebagai seorang mahasiswa ...
saya berkhidmat sebagai SMS(Sekretariat Minggu Suai Kenal)
bagi ambilan Julai 2009/2010....
sebagai Timbalan Penolong Pengarah Protokol di Auditorium...
intake kali ini agak besar dan mencatat sejarah dalam UPSi sebagai Intake yang paling besar........
bukan susah untuk mengurus dan bukan mudah diurus.......
bengkel selama 3 minggu berkampung di Kolej Ungku Omar...
penat berbengkel namun hasilnya
boleh tahan...

sudah 4 kali termasuk SMS...
walaupun memenatkan tapi
BEST apabila difikirkan semula....

Friday, June 26, 2009

nasi kucing..CAT RICE!!! n kopi jois!!



shocking ryte wen heard abt tis dish...
tis is a dish wer all Jogjakarta people especialy undergraduates likes to eat....

i fly to Jogjakarta lately wit my team JMK 08/09
as our compliment in KHAR 4 one year...
wen ter for 4days....
20-24th JUN 2009....
simply superb place 4 shopping....
n 4 ancient in4z...
wen to ......
borobodurone of de world wonders,
prabahanam-indian heritage,
surobudoyo musuem one of indonesia ancient musuem among seven,
water palace-escaping underground 4 those king'z
sultan palace-current kings palace,
UNY-university Negeri Yogjakarta,
UGY-universiti Gajahmada Yogjakarta
n
de ever blasting place..
MALIOBORO...shopping heaven
n SOLO MALL.....

ok tats it..cumin back abt cat dish
actualy cat rice is a kind of meal which taken as dinner 4 those undergraduates who lack of money (mostly)
it oni cost abt 1000rp=RM 0.35...
it contain rice n sum sambal....
it gets its name bcos alot of people likes to buy like a cat rushing 4 de rats.....
n abt kopi jois...
its a normal kopi but v gt arang in d kopi...
normal kopi made n de burning arang will b celup in de kopi till de arang sejuk...
Tats hw d kopi r....n de cost of de kopi is 2000rp=RM0.70

another 3 interesting abt Jogjakarta is...
1st--people ter like to pee on de road....mostly guys...n i saw 1(malunyer)
till ters a signboard saying tat....
''DILARANG KENCING SEPANJANG PAGAR INI''
2nd---people ter like to draw at wall on the de street..
but in creative way....nice to c but its nt a gud way to show their talent..VANDALISME!!
3RD--people ter likes to eat in street....on a mat..tepi jalan...beside drain..n they don feel anything wen i asked abt dat!!!
very strange people...........

different place different customs n culture...
v f to get use of it....
i suffer alot...
huhuhuh

i love my MALAYSIA............proud to b a MALAYSIAN

Monday, June 15, 2009

JMK 08/09---SENtiasa diHATI


setelah berdangsa berama JMK 08/09
kini giliran ku disambung untuk terus berdangsa bersama JMK 09/10

walaupun hatiku girang untuk berbakti pada kolej tersayang
namun jauh dihati masih lagi terasa perpisahan dengan kekawan JMK 08/09
kenangan indah bersama YDP dan sekutunyer...
pakwe saya yang ramai tanpa mengira bangsa dan agama...
kesungguhan mereka dalam menjalankan amanah yang diberi.....
mereka yang ku sayangi selama lamanyer....
d ever damn best team JMK KHAr sidang 08/09
YDP-apai
TYDP-kak dila
NYD-syahir
SU AGONG-ateh
PSU-azwa
BENDAHAI-mas
NAIB BENDA-wani
A&K-mia,nur....2K-nana,aini 2k....E&K-najib,aini....P&P-raj,eny.....PRO-kak kimah,diri sendiri...
P&I-stan,bala.....S&R-pius....K&K-nizam,dayah....LPS-kak wani ,syuk...PNI-luqman,izzat....BLOK 1-kak ida....BLOK 2-pian....BLOK 3- kak ain....

i love u all.....tiada penganti mu....akan bertakta di hatiku buat selamanya........moga ikatan yang terjalin sentiasa dihati..........
Yang telus dari hati ke blog ini...
PRIYATHARSHINI DARMALINGGAM
EXCO PERHUBUNGAN AWAM DAN ANTARABANGSA SIDANG 08/09
EXCO PERPADUAN DAN INTEGRASI SIDANG 09/10

Monday, June 8, 2009

chaiyok...SLC '09

hi guys..
come back edy afta few days in UM
wen ter 4 SLC 09...
its a great oppourtunity 4 me to attend tis convention...
involved by 39 institution
36 prominet speakers....
well trained crew's
3 young n youth ex officio's...
n de dynamic lady..de director of SLC 09
mentors of SLC..

although very tired in these day,,
but very beneficial 4 young leaders like me..
inputs were extra ordinary....
SLC 09 took place mainly in 2nd RC UM n Balai Ungku Aziz,UM
start frm 3rd June till 8th June....
no words to say...
no words can be displayed......
oni
mantap SLC 09...
go head guys....

REVOLUTION TOWARDS DYNAMISM

Tuesday, June 2, 2009

haiz haiz.......


PRIYATHARSHNI back again afte ROS....

2day i'm leaving to UM..nt oversea lo....
gt SLC...Student Leadership Convention 09
pernah join skali in SLC08...
nw join lagi...
eager to go lo...bcos my frenz will b ter..
huhuhuhu....

leadership developing....
networking developing...
friendship developing....
develop developing developed ....

mengharapkan kelainan as usual....
chaiyok SLC 09.....
all d best 4 d crew......

Wednesday, May 27, 2009

Last day in SMK CT

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN CHE TOM,08000 SUNGAI PETANI ,KEDAH

2 minggu dah lepas........
ROS dah habis ku laksanakan di SMKCT. dengan jayanya..
sekolah lama............
aku merupakan bekas pelajar sekolah tue.
sekolah yang meninggalkan seribu satu kenangan dihati...
dari tingkatan 1 hingga ke tingkatan 5....
setiap blok setiap anak tangga meninggalkan kenagan yg indah........
aku dan geng aku
geng yang terdiri drpd
kai lin,yin shan , lim laine, pei gyn, ismanida,zak,solehah,
Yen mey,sangeri,sue Yin,muna,yusmiza dan diri ku sendiri
Mempunyai banyak memori indah.......
dari 1 efisyen hingga ke 5 sains 1.....
geng yang outstanding,geng yang riuh, geng yang ringan tulang,geng yang pintar cerdik cergas..dan banyak lagilah nama samaran geng saya yang diberikan oleh guru guru di
SMK CT........
geng yang slalu terlibat dalam pertandingan di peringkat sekolah hingga ke peringkat Kebangsaan!!
habis CONQUER !!!!
BUT ,NW,IPPO,ABHI
sekarang semuanya dah berubah...
pelajar dah berani tegur guru....
beRtentang mata....
tak diam dalam kelas...
bising ,riuh satu blok...
xam pun sama tak xam pun sama........
tak hormati guru.........
oh tidak..........
SMKCT tak sama seperti zaman kami........
betul kata org....
ZAMAN BERUBAH.....SEPERTI PEMIMPINYA..

Monday, May 18, 2009

1st day as a teacher........

don terkejut ok....
yes atlast i dah bejaya mendapatkan gelaran guru atau cikgu ....tapi sementara jer
sementara kerana nak menjalani ROS( Rancangan Orientasi Sekolah) bukan bunga ros tau!!
sekolah i pilih ialah SMK Che Tom....bekas sekolah saya dulu...
suasananyer sangat berbeza..infrastruktur dah ubah....
dulu cat dah nak kopek sekarang berkilat plak....
TERLALU BANYAK PERUBAHAN
dtg jer terus disambut...huhuhuh
tyme i sampai kat sekolah adalah Sambutan Hari Guru
disambut dengan paluan kompang....
bes giler....
hampir semua cikgu kenal saya....bekas anak murid cikgu
seronoknyer bila tengok cikgu kite teruja lihat kite keje sama dengan depa....

one of d best memories in life.......in my life........

Thursday, May 14, 2009

HAPPY TEACHER'S DAY

HAPPY TEACHER'S DAY

Teachers help us a lot
With us they create a bond
They teach us what they know
The themes which we don’t know.

They love the students
They are a flower’s fragrance
Sir or ma’am become our friend
When we need them.

Teacher! Teacher!
We call hundred times
When we have a doubt
They are patient and don’t shout.

Geography, History,
English, computer,
Science or Math,
They show us the path.

Teachers are like gold,
And they are brave and bold
They are unique
They teach us easy techniques.

They care for us
When we are not well
If we faint or get hurt
Like a baby they carry us.

Today on the Teachers’ Day
Dedicated to you
We can get together
To do something for you.
Happy Teachers' Day to you.

frm..
Priyatharshini Darmalinggam
Future Teacher

JANDA BAIK oooo JANDA BAIK

JANDA BAIK
Kursus kepimpinan Jawatankuasa Mahasiswa Kolej Kolej Kediaman
Universiti Pendidikan Sultan Idris
telah diadalan di Air Tenang Resort,Janda Baik,Pahang
selama 3 hari 2 malam iaitu dari 12 Mei hingga 14 Mei 2009...
tempatnya memang pun tenang...
kursus ini sangat meletihkan oi...
bangun awal pagi tido awal pagi jugak.....
malam tak tido langsung...
solo walk...
jungle tracking....
river tracking....
explOrace...
semua duk tracking jer kami....
tracking..tracking..tracking...
penat tau....
heheheh
tapi i tak join pun.....
kaki i dah terseliuh...
tengok kawan je join....
tapi aku memang penat.......penat tengok kawan
memang tak join tapi join separuh jer...
kalo depa naik bukit aku daki sampai anak bukit jer...
kalo depa solo walk sepanjang 1km aku setakat 100 meter jer
kalo depa river tracking aku pulak main air jer yg dalamnyer 0.05meter
hehehehehhehe....
ade jugak tau contribution i....
namun dalam kepenatan ade besnyer tue...
bestnyer...
aku kenal ramai kawan dr semua kolej kediaman lain UPSI.
dr KZ ,KUO,KAB n UKLK....
best tau dapat kawan baru...
buat kumpulan sendiri..namanye BIRD(bukan burung ok!!!)

BIRD= berkerjasama, Intergriti,Rasional,Dedikasi

ahli kumpulan plak...
aku,stan,suzy,daisy,cattie,effy,baha,fauzan,ima,ina,nani,jaya n sahila

kenangan yang tersemat dihati....BIRD

Friday, May 8, 2009

all kAndEm'z @ bAla of tis sem...END


huhuhu.......yippi...yahooooo
begitulah antara bunyi yang dikeluarkan oleh saya sebaik sahaja paper OMR PEDAGOGI dikutip oleh pembantu pengawas...
lega hatiku bersama segala tisu badan ku yang lesu kerana letih mengulangkaji untuk xam...
selalunya tak lah begini..
sem nie jer kami warga UPSI letih ke tahap kaciban..
kerana kami tak de STUDY WEEK>>>>>>>>
sebaik sahaja kuliah minggu ke 14 habis ...
minggu seterusnya adalah minggu peperiksaan
jadual peperiksaan yang begitu padat bagi ku kali nie...
tak mampu ku lihat ke belakang lagi


JADUAL PEPERIKSAAN SEM 4 08/09
PRIYATHARSHINI DARMALINGGAM
PROGRAM PENDIDIKAN MORAL
MINOR PENGAJIAN AM
FAKULTI SAINS SOSIAL DAN KEMANUSIAN
UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS

Ketrampilan Mengarang 21 April 2009
Pemikiran Inovasi dan Strategik 22 April 2009
Bimbingan dan Penasihatan 23 April 2009
Kurikulum Pendidikan Moral 4 Mei 2009
Integrasi dan Perpaduan Nasional 4 Mei 2009
Bimbingan dan Pembangunan Insan 5 Mei 2009
Pedagogi Pendidikan 8 Mei 2009
kini aku bebas dari xam tapi sementara je ...
yippi..yipii........
tak larat nak tengok buku lagi....
segala kepenatan dan kelesuan dan kesakitan jiwa dan raga
hanya TUHAN saja yang tahu...
penat sangat...
kepenat dan emosi kini sedang bermain dalam minda ku...............
otak need rest yar

Thursday, May 7, 2009

a view again........




Yesterday...
wat else football match ler....
between CHELSEA N BARCELONA...

wah....slurp....yuhuhuhuhu
wat a game...
10 players(BARCELONA) vs 11 players(CHELSEA)
in CHELSEA place...
.......1-1.......

hmmmmmm................
i didnt watch it..
but according to my infomer....
the game was superb...
Barcelona made up a goal in Chelsea'z place....with strenght of 10 players
Bravo Barcelona...u made it....u stud me!!!
CHELSEA...don wry better luck nex time

....................no heart feeling'z 4 CHelsea supporterz...................

Tuesday, May 5, 2009

just a View........




yesterday ....
MU vs ARSENAL....
and de score 3-1
MU won....

in my college.....
dalam kesunyian tiba-tiba dikejutkan oleh jeritan gile giler dari blok 2,
(no skodeng ok)
nampak sangat kefanatikan penyokong arsenal dan mu di kolej aku...
dah lebih dr pukul 4 pagi ....masih dalam keseronokan mereka..
aku tidak menyalahkan sesiapa pun....kerana aku pun tunggu kol dr
kawan ...nak tau jugak scorenya...
aku tak minat sangat pasal bola bola nie....
but lepas buka akaun FB , entah macam mana pengaruhnyer,
i terikut n teringin nak jadi peminat bola sepak
tapi yang pastinye i bukan fanatik..
bcoz
i sokong
-arsenal
-mu
-liverpool
-barca
-chelsea....
semua aku bantai....
untuk elak konflik ngan kawan bah......
anyway .....
bukan kita yang main..kita penonton n penyokong jer...
so buang away kefanatikan dan
bagi kekawan aku plak..
STUDY la wei....
ade XAM lagi!!!!!